RSS

Shantala bébi fürdőkád, az örömteli fürdetésért

Kisbaba koromban az egész szomszédság tudta, hogy Nálunk mikor volt épp fürdetés, torkom szakadtából üvöltöttem minden egyes alkalommal. Azóta jó barátságba kerültem a vízzel, de a családi anekdótákat nem feledve, különös gondossággal igyekeztem kiválasztani kislányunk fürdőkádját, nehogy Ő is hasonló tortúrák elé nézzen.

A Tummy Tub jelenség ekkor engem is megtalált, és a stresszmentes fürdetés ígérete felcsigázott, ám minden felhozott érv ellenére sem tudtam elképzelni, hogy a törékeny, pici babámat egy felmosóvödörbe tegyem. Maga a forma számomra olyan pszichés akadályt képzett, amin nem tudtam túllépni.


Ezután fedeztem fel a Shantalát. Mint azt a gombócot, amit a Tummy Tub már kellőképp megdolgozott, a DeltaBaby fürdőkádja úgy vágta el minden aggodalmam. A koncepció ugyanaz, a forma mégis más, az íves peremnek és az öblös fenéknek köszönhetően már inkább dézsa, mintsem vödörszerű. Ez sokkal vonzóbb alternatívának tűnt anyai szememnek, és így, fenntartások hiányában már befogadóbbnak mutatkoztam a fura kiskád előnyeire. Íme:
  • A Shantala bébikádban az újszülöttek úgy helyezkedhetnek el, mint az édesanyjuk pocakjában, és ez az ismerős, magzati póz megnyugtatja őket.
  • Kiválaszthatják a számukra legkényelmesebb pozíciót, míg egy hagyományos fürdőkádban kénytelenek a hátukon feküdni.
  • Nem alakul ki bennük az elsüllyedéstől való félelem, mivel aprócska lábaik mindig találnak egy biztos pontot a dézsa falán, ahol kitámaszthatják magukat.
  • Nem kell attól félnünk, hogy fürdetés közben megfázik a pici, mert teljesen körbeveszi a kellemes, meleg víz.
  • A szülők számára is kényelmesebb, mint a hagyományos megoldások, nem kell a derékfájós anyukának mélyre lehajolnia,
  • könnyebb megtartani a babát, a dézsa peremén megtámaszthatjuk a karunkat
  • jobban felvehető a szemkontaktus a kicsivel, ami a szülő-baba kapcsolatot is erősíti, és a fürdetés élményét is tovább növeli.
  • Gazdaságossága sem elhanyagolható szempont, kis helyet foglal, kevesebb vizet igényel, és a víz tovább tartja meg ideális hőmérsékletet.
  • És ami még különösen fontos: nagyon stabil, nem borul fel.
Engem meggyőzött. Sőt, nemcsak hogy nem féltem az első fürdetéstől, de alig vártam, hogy lekerüljön a köldökcsonk, és a gyötrelmes fürdetés elleni titkos fegyveremet, a Shantalámat bevethessem. Jelentem, érdemes volt szakítani a hagyománnyal, és kiskád helyett fürdődézsát használni, mert a pancsi ugyan nem a kedvenc elfoglaltsága a kisasszonynak, ennek ellenére véletlenül sem sír fürdetés közben.